Proces twórczy prac dyplomowych z głównej specjalizacji w Pracowni Technik Wklęsłodrukowych na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi.
Od matrycy po odbitkę.
Cykl Światło i cień w pejzażu miejskim składa się z siedmiu wielkoformatowych prac graficznych w formacie 66 x 94 cm, wykonanych w technikach druku wklęsłego takich jak akwaforta, akwatinta oraz sucha igła przy eksperymentalnym zastosowaniu matrycy aluminiowej.
Matryce zostały wytrawione w roztworze siarczanu miedzi, co jest przykładem techniki z nurtu grafiki non-toxic.
Pod kierunkiem wykładowców prowadzących badania nad tą techniką, wykonany został szereg próbników umożliwiających pełną kontrolę nad procesem trawienia.
Absolwentka jako pierwsza ze studentów zastosowała tę technikę w swoich grafikach.
Informacje techniczne dotyczące druku:
Rodzaj papieru użytego do wydruku: 735 Hahnemühle 300 g
Farba drukarska zrobiona na specjalne zamówienie: Offset Pantone 7497
Nietoksyczne sposoby trawienia – roztwór: siarczanu miedzi, soli oraz wody.